ΒΕΛΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

ΒΕΛΟ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Επικοινωνία

Επικοινωνήστε Μαζί μας :


Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 7 Αυγούστου 2019

Αφιέρωμα Βασίλης Οικονόμου




Εκπαιδευτής Θεάτρου, Σκηνοθέτης, Ηθοποιός, Αρχαιολόγος


Ο Βασίλης Οικονόμου μεγάλωσε στο Βέλο Κορινθίας. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Πρόβα» και αποτελεί το πρώτο Άτομο με Αναπηρία – ΑμεΑ- που πέρασε επιτυχώς τις εξετάσεις Ανώτερης Δραματικής Τέχνης του Υπουργείου Πολιτισμού. Απόφοιτος επίσης του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδικότητα στην Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές με ειδίκευση στο «Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο» του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Σήμερα, είναι Υποψήφιος Διδάκτωρ της Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.



Το 2010 ίδρυσε το Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία «ΘΕΑΜΑ». Η θεατρική ομάδα ΘΕΑΜΑ (www.distheater.gr) αποτελεί τη μοναδική επαγγελματική ομάδα θεάτρου για άτομα με και χωρίς αναπηρία (συμπεριληπτική) στη χώρα μας. Απευθύνεται κυρίως σε άτομα με και χωρίς αναπηρία και με την παράλληλη λειτουργία θεατρικού εργαστηρίου με την επωνυμία "Ίσον"(ison.com.gr) φιλοδοξεί στην ίδρυση της πρώτης Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης για άτομα με και χωρίς αναπηρία καθώς συνέβαλε στην άρση της προϋπόθεσης της αρτιμέλειας (ΠΔ 370/1983, Άρθρο 8, γ παρ.) ως βασικό κριτήριο που είχε θεσπίσει το Υπουργείο Πολιτισμού για την εισαγωγή στις Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης.

Σκηνοθέτησε - και συμμετείχε ως ηθοποιός - όλα τα έργα που παρουσίασε η ομάδα «ΘΕΑΜΑ». Συγκεκριμένα: α) τη «Λάμια» (2010), ένα έργο της Λίνας Αμπντελχαμίντ που αποτελούσε θεατρική αναπροσαρμογή του "μύθου της Λάμιας". β) τη νέα δημιουργία, για το 2011, με τίτλο «Ήρωες και Μύθοι» βασισμένη σε μονολόγους από τα κορυφαία θεατρικά έργα του Τέννεσση Ουίλλιαμς (ρόλος: Κύριος Τσάρλι) που έκανε πρεμιέρα στην κεντρική αυλή της "Τεχνόπολις" (Γκάζι) στις 25/7/2011 (παρουσιάστηκε επίσης στο «Δεκαπενθήμερο σύγχρονης Θεατρικής δημιουργίας 2011» στο Παλαιό Ελαιουργείο στην Ελευσίνα). γ) την "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2012 στο international Fest-workshop "Act for Acting" (Αβιλιάνα-Τορίνο Ιταλίας) σε δύο μέρη: i) Video-art: "Electra mourning" ii) Αυτοσχεδιαστική αναπαράσταση της "σκηνής της αναγνώρισης" μεταξύ Ηλέκτρας και Ορέστη. Την περίοδο 2012-13 το «Θε.αμ.α.» παρουσιάσε το νέο δραματικό έργο της Έφης Τούμπα, «Αύριο» (ρόλος: μικρασιάτης πρόσφυγας). δ) το δραματοποιημένο αφιέρωμα με τίτλο «Κ. Π. Καβάφης: Επάγγελμα Ποιητής» (ρόλος: Γιάννης Ρίτσος) υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο «Έτους Καβάφη 2013». Την περίοδο 2013-14 σκηνοθέτησε ε) την «Ιστορία του Ζωολογικού Κήπου» (The Zoo Story) του Edward Albee.
Το 2011 σκηνοθέτησε το αφιέρωμα στην Αρχαία Ερωτική Ποίηση «Έρως ο Λυσιμελής» - Παγκόσμια ημέρα Ποίησης 21/3/2011 Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Αίθουσα ¨Ν. Σκαλκώτας¨, Μέγαρο Θεοχαράκη 19/5/2011). Τον Σεπτέμβριο του 2013 (23-29 Σεπτεμβρίου) εκπροσώπησε την ομάδα και έδωσε master-class υποκριτικής με τίτλο «Space and Time in Ancient Greek Tragedy» στο διεθνές φεστιβάλ «Proteatr» που διεξήχθη στη Μόσχα. Τέλος ήταν τιμώμενο πρόσωπο - ομιλητής στο 2ο επιστημονικό συνέδριο με θέμα «Sociality-Creating Function of Art and Problems of Sociocultural Rehabilitation»» που διεξήχθη στη Μόσχα στις 1-2 Οκτωβρίου 2013 και παρουσίασε ομιλία περί αναδόμησης της διδασκαλίας ηθοποιών ΑμεΑ με τίτλο: «όψις (opsis) The interpretation of the term from antiquity to contemporary theatrical reality». 
Δίδαξε υποκριτική και αρχαίο θέατρο στο πλαίσιο του σεμιναρίου με τίτλο «Εισαγωγή στην Αρχαία Κωμωδία: Τεχνικές- Ανάλυση».
Τη θερινή περίοδο 2016 μετέφρασε και σκηνοθέτησε τους "Πέρσες" του Αισχύλου και συμμετείχε ως ηθοποιός (ρόλος: Ξέρξης). Το έργο έκανε πρεμιέρα στο Εθνικό Θέατρο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2016
Υπήρξε εκπαιδευτής θεάτρου κι ένας εκ των τριών συντονιστών του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού πενθήμερου εργαστηρίου C5 με τίτλο "Mirroring" στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος EDUCATHE+ ("Educational Theatre as the place of raising inclusion and employability of People with Disability") μία δράση ενταγμένη στο Erasmus+. Στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος συμμετείχε στο πενθήμερο εκπαιδευτικό εργαστήριο C8 με τίτλο “I am free” ως εκπαιδευτής στο Ventspils της Λετονίας (2/07/2017-7/7/2017). Συμμετείχε στη Διεθνή ημερίδα στο Τορίνο στις 7/4/2017 για την παρουσίαση νέας μεθοδολογίας για Άτομα με Αναπηρία (έμφαση στις mental disabilities): “Πώς ένα ΑμεΑ μπορεί να γίνει co-leader κι εν συνεχεία leader ενός project!”

 Την περίοδο 2016-2017 συμμετέχει στην καινούρια παραγωγή  «Blindfold – Η Νύχτα του Κυνηγιού» της Σοφίας Σταυρακάκη στο Fringe Brighton Fest 2017, στο θέατρο Τέχνης στο Λονδίνο και στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (14/05-18/05/2018)στο ρόλο του Ντουκ. Το 2018 σκηνοθετεί το έργο "Νεκρασόφ" του J.P. Sartre στο Από Μηχανής Θέατρο και πρωταγωνιστεί στον ομώνυμο ρόλο. Tον ίδιο χρόνο συν-σκηνοθετεί με την Ελιάνα Περηφάνου την παράσταση "Αντιγόνη" του Σοφοκλή.
Την τρέχουσα περίοδο είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του ευρωπαϊκού προγράμματος: “POWER – Performances of Wide Enrichment to Raise awareness on different abilities and promote integration” στο πλαίσιο της Creative Europe 2018.

Προσωπική ματιά: "Η αναπηρία δεν αποτελεί πρόβλημα αλλά μία ζώσα κατάσταση - σύμφωνα και με το κοινωνικό μοντέλο της αναπηρίας. Κάθε άνθρωπος (ανάπηρος και μη ανάπηρος) με ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις πρέπει να αναγνωρίζει και να αποδέχεται τα ατομικά χαρακτηριστικά του γνωρίσματα αλλά να μην εγκλωβίζεται σε αυτά αλλά να προχωρά ένα βήμα παρακάτω. Κανένας/καμία ανάπηρος/η δεν είναι ηρωοποιείται από τη βλάβη του και τη διαχείρισή της.Κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα να ονειρεύεται και κανείς δεν μπορεί να του το στερήσει."

Προσωπική μεθοδολογία διδασκαλίας υποκριτικής με τίτλο "Άνθρωπος-Στόχος-Δράση": Από τη θεατρική σύμβαση στη μη θεατρική σύμβαση με κύριο άξονα την προσωπική απάντηση στο γιατί της κάθε δράσης. Με χρήσιμες τεχνικές την "προ-δράση" ("predigra") και την άρνηση/"στοπ" ("otkaz") που οριοθετούν τη "βίο-μηχανική" του Μέγιερχολντ και την "εκμηδένιση του εγώ" και την "επικέντρωση στο ουσιώδες" ως πτυχές της τεχνικής της αποστασιοποίησης του Μπρεχτ: υλικά οξύμωρα στην υπηρεσία του καθαρού στόχου μιας δράσης όπως αυτός προσλαμβάνεται μοναδικά από κάθε άνθρωπο.


Αυτήν την Παρασκευή 9 Αυγούστου, θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε τον Βασίλη Οικονόμου, στο Κιάτο, στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Κιάτου Ωρα 21:30 
Τίτλος παράστασης 

«Ο κύριος Ρεμ»





H θεατρική συμπεριληπτική ομάδα ΘΕΑΜΑ (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία: www.distheater.gr) παρουσιάζει το μονόλογο του Κώστα Λάκη “Ο κύριος Ρεμ” σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Βασίλη Οικονόμου.


Ο κύριος Ρεμ είναι η μαγεία των ονείρων.

Είναι ο ήχος λευκών σεντονιών.
Είναι το γυμνό σώμα που αναπνέει απαλά.
Είναι ένα άγγιγμα στον ουρανό.
Είναι η αμυδρή κίνηση των δαχτύλων στην επιθυμία.
Είναι ο φόβος στο μέτωπο.
Είναι το δάκρυ που κυλά αργά στο μαξιλάρι.
Είναι η ελευθερία της πράξης.
Είναι η τόλμη να κλείνεις τα μάτια και να μη φοβάσαι τα όνειρα.
Είναι το δικαίωμα στο όνειρο.
Ένας άντρας γίνεται θύμα και θύτης των ονείρων του.
Γελάει μαζί τους, ανταποκρίνεται, αλλάζει, τολμά, αγωνίζεται και είναι πάντα γεμάτος ελευθερία και ελπίδα.





«Αγαπώ τα όνειρα που χώνονται τη νύχτα μέσα στο κεφάλι μου. Πολλά βράδια, ξυπνάω και γράφω τα όνειρα που είδα, χωρίς να προσπαθώ να τα τακτοποιήσω σε λογικές φράσεις και εικόνες. Το πρωί κοιτάζω τα άτακτα από τον ύπνο γράμματα, που γεμίζουν σελίδες ακουμπισμένες στο πλάι του κρεβατιού. Άλλες φορές είναι ακατανόητες λέξεις και κάποιες άλλες, όνειρα που βουτάνε τα μάτια μου μέσα τους άπληστα. Υπάρχουν όνειρα που με κυνηγούν για χρόνια και άλλα που είναι σύντομα, ψεύτικα, απρεπή, εκδικητικά, τρομακτικά ή αδιάφορα».

Αυτός είναι ο κύριος Ρεμ. Ο ύπνος. Είναι εκείνος που μας ταξιδεύει και μας συντροφεύει χωρίς να ζητά τίποτε παραπάνω από τα κλειστά μας μάτια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναγνώστες